ulgi MPK Poznań

Ciało, Hamlecie, CIAŁO jest więzieniem

Temat: Festung Breslau czyli Wrocław przejazdem i nie tylko
Za tydzien wracam do PL, tym razem lece do Wroclawia. Nigdy nie korzystalem z tego portu lotniczego, wiec mam pare pytan odnosnie dojazdu do miasta. Sprawdzilem juz, ze musze jechac busem 406. Wie ktos ile kosztuje bilet, jest jakas ulga dla studentow zagranicznych (mam karte ISIC, dziala w pkp i mpk z Poznaniu)? Mam zablokowana polska karte i tylko pare zlotych w portfelu, ale mam nadzieje, ze na bilet starczy. Poza tyn te bilety gdzies na lotnisku dostane czy u kierowcy/w automacie sie kupuje? Ile trwa przejazd z lotniska do centrum (bede wysiadal na ul.Podwale, bo musze na chwile wpasc do babci ;) ) w sobote? Dzieki za pomoc.

Źródło: forumcm.net/index.php?showtopic=257



Temat: Do nie-poznaniaków będących na japonistyce na UAM
" />
">nie nie, cos tu nie tak jest! sa dwa rodzaje sieciowek, na okaziciela i cos tam cos tam. ja mam komkarte, i place cos ponad 80 za 3 miesiace, wiec za 9 to by bylo gora 240!
""" ale gafe strzelilam ^^"' sumimasen ;p nie pamietalam ile plackilam za 9miesieczny w zzeszlym roku ale to nie mialo znaczenia bo i tak podniesli ceny wiec spisalam bezmyslnie ze strony poznanskiego mpk nie zwracajac uwagi ze tam podaja tylko ceny normalne ale ulga jest 50% wiec masz racje ^^ przepraszam za wprowadzenie w blad ><""

">poznaniacy sie lepiej znaja na sieciowkach, wiec moze zabiora w tej sprawie glos
zartujesz?:> oni sa strasznie niedoinformowani ^^"
Źródło: wwwec1.japonia.org.pl/forum/viewtopic.php?t=698


Temat: GW "Jesienny rozkład MPK bez zmian"
" />No to ulga dla korzystających z transportu publicznego w wydaniu MPK Poznań, jesienią nie bezie szkodliwych zmian w rozkładzie jazdy.
Więcej w GW:
http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001, ... mian_.html

Ciekawe co na lokalnym podwórku zmonopolizowanym przez transbubel?

pozdrawiam
Pawlok
Źródło: ww.e-lubon.pl/forum/viewtopic.php?t=3001


Temat: Nowe ceny biletów na linie MPK jadace do Lubonia
" />Czyli wg projektu Luboń "wylądował" w strefie B (strefa A to miasto Poznań). Strefa C to np. Puszczykowo. Przeglądając projekt cennika widać, że MPK przewiduje obsługę także ruchu lokalnego nie tylko w Poznaniu - gdyż np. można kupić bilet miesięczny imienny dla strefy A za 81zł, strefy B lub C za 40zł, strefy A+B (to co interesuje Lubonian) za 101zł, B+C za 75zł i w końcu A+B+C za 141zł.
W skrócie bilety długookresowe na linie zwykłe, pospieszne i nocne w strefach A+B będą kosztowały przykładowo:
101,- 30 dni imienny
121,- 30 dni na okaziciela
295,- 3 mies. imienny
580,- 3 mies. imienny
840,- 9 mies. imienny
1090,- 12 mies. imienny

Ciekawostką są bilety 10-miesięczny, ale tylko z ulgą 50% kierowane do uczniów - A+B kosztuje wtedy 470,-zł

Jednorazowy przejazd Poznań - Luboń to 3,20
Źródło: ww.e-lubon.pl/forum/viewtopic.php?t=3260


Temat: Nowe ceny biletów na linie MPK jadace do Lubonia
" />Rozmawiałem ostatnio na ten temat z Burmistrzem.
Jako przedstawiciel młodzieży mamy głosy ze społeczeństwa młodzieżowego, że bardo m sie podoba ta zmiana. Wcześniej musieli płacić za 2 sieciówki ( MPK + Translub) Co dawało około 80 zł, teraz płacą jedną, za 50,50 miesięcznie. Do tego co większe rodzinny maja prawo do ulgi prorodzinnej, wiec płacą 5,05zł miesięcznie.
Za to do urzędu wpłynął list, podpisany przez kilkadziesiąt mieszkańców dolnego Lubonia i Lasku, że domagają sie przywrócenia Translubu na liniach L2 i L3. Głównym powodem jest fakt, że w Translubie od 65 roku jeździ się bezpłatnie, a w ZTMie od 70roku.
Pod koniec roku będą prowadzone podsumowania z wprowadzenia lini 602 i 603, wtedy UM będzie się zastanawiał czy podpinać kolejne linie pod ZTM. Możliwe że od Lipca przyszłego roku również L1 i L4 a także La, LB i LC będą kursowały na wspólnym bilecie ZTMowskim.
Młodzież ponadgimnazjalna szczególnie na to czeka. Dla nas to same plusy. Mamy jeden bilet i możemy zarówno po Poznaniu jak i po Luboniu jeździć.
Co do przejazdu darmowych dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów, na razie trwają negocjacje.
Źródło: ww.e-lubon.pl/forum/viewtopic.php?t=3260


Temat: Wasza wizja komunikacji miejskiej w Lublinie

I teraz się zastanawiam czy nie można by powołując ZTM(o ile to nastąpi) zaprosić tak jak Kraków kilka dużych zagranicznych firm do przetargu obsługi autobusowej, jednocześnie robiąc z trolejbusów oddzielną spółkę.

Problem nie leży dokładnie tu. Miasto, powołując zarząd komunikacji, zobowiązuje się do zapłaty przewoźnikom za wykonaną pracę (za wozokilometry) - oznacza to większe dopłaty do komunikacji (z tytułu refundacji ulg i finansowania połączeń nierentownych, a uzasadnionych społecznie). Tymczasem UM wcale nie chce dopłacać więcej do komunikacji!

Obecny poziom pokrycia kosztów z biletów jest równy około 70%, co oznacza, iż reszta powinna być dopłacona z budżetu miejskiego, jak robi to się w Warszawie, Olsztynie, Krakowie czy Poznaniu. W innym wypadku trzebaby ograniczyć ilość pojazdów wysyłanych na miasto, albo jeszcze bardziej obniżyć standard, gdyż żaden przewoźnik nie będzie jeździł, jeśli nie wyjdzie conajmniej na zero.

Lub sprzedać MPK oczywiście wpierw oddzielając trolejbusy.
Źródło: ltek.cba.pl/viewtopic.php?t=941


Temat: [GwL] Awantura o MPK
Artykuł zawiera kilka nieścisłości, to znaczy niektóre problemy przedstawiono tak, iż dla niezorientowanego czytelnika mogą stawiać MPK w negatywnym świetle.

Wszędzie do komunikacji się dopłaca (zwykle są to pieniadze przeznaczane na inwestycje). W Krakowie, Poznaniu czy Warszawie główne inwestycje są finansowane przez miasto. Przedsiębiorstwa zajmujące się eksploatowaniem pojazdów nie są w stanie ponieść samodzielnie tych kosztów. Co do biletów ulgowych - ulgi powinny być refundowane - to znaczy różnica w cenie pomiędzy ceną biletu normalnego a ulgowego powinna być zwrócona przewoźnikowi, czego miasto u nas nie robi już od kilku ładnych lat, tłumacząc się co roku brakiem pieniędzy.

5 milionów złotych to nie jest wcale taka znacząca kwota - wystarcza raptem na 5 solowych, fabrycznie nowych autobusów zasilanych gazem ziemnym. Tymczasem rocznie powinno być wymienianych około 10-14 autobusów - jeśli byłyby to pojazdy o wysokim standardzie, koszt wynosiłby tyleż milionów złotych. Gdyby kupować pojazdy niskowejściowe, tańszego producenta, lub średniopodłogowe, koszty wynosiłyby około 8-10 milionów złotych. Do tego dochodzi jeszcze odnowa taboru trolejbusowego oraz rozbudowa sieci, jeden odcinek kosztuje kilka milionów złotych, do tego trzeba doliczać podstacje etc... Poza tym nie byłaby to dotacja wyrzucona w błoto. MPK to nie PKP PR. Tutaj są ludzie, którzy chcieliby lepszej komunikacji i wyższego standardu. Nie uda to się jednak zrealizować bez pomocy środków samorządu.
Źródło: ltek.cba.pl/viewtopic.php?t=137


Temat: Zintegrowana komunikacja powiatowa
Witam.
Jak dotąd nie został utworzony Związek Międzygminny w zakresie polityki transportowej, do którego akces zgłosiła nasza Gmina poprzez podpisanie wspólnie z Miastem Poznaniem oraz kilkoma gmina powiatu poznańskiego listu intencyjnego.
Gmina MUROWANA GOŚLINA nie podpisała dotąd żadnego porozumienia z Miastem Poznaniem w zakresie wspólnej komunikacji autobusowej z kilku względów:
- po pierwsze w wyniku przetargu mamy na liniach podmiejskich wyłonionego przewoźnika firmę Warbus, która świadczyć będzie usługi transportu do roku 2014 (zgodnie z zawartą umową zarówno ceny biletów jak i strefy biletowe zostały określone w wyniku przetargu),
- po drugie gminy, które podpisały porozumienie posiadają komunikację podmiejską obsługiwana przez MPK Poznań lub też planują rozpisanie przetargów nieograniczonych na obsługę dotychczasowych linii (żadna z ww. okoliczności nie zachodzi w przypadku naszej Gminy).
- po trzecie jak dotąd nie zostały określone zasady rozliczania wpływów ze sprzedaży wspólnych biletów dla poszczególnych przewoźników, którzy mieliby realizować usługi transportu na terenie przyszłego Związku Międzygminnego. Nie została także ustalona wspólna polityka względem ulg i zwolnień w opłatach za przejazdy autobusami, co wydaje się być kluczowe w przypadku rozpoczęcia rozmów na temat wspólnego biletu aglomeracyjnego.
- po czwarte pomiędzy gminą MUROWANA GOŚLINA i miastem Poznań położone są Gminy Czerwonak i suchy las, przez których terytorium prowadzi trasa komunikacyjna, a Gminy te na chwilę obecną nie zadeklarowały gotowości przystąpienia do Związku Międzygminnego.
Pozdrawiam
Źródło: forum.murowana-goslina.pl/viewtopic.php?t=1274


Temat: gdzie kupić bilet mpk
" />[quote:a81da31bc0="kores"]Miesieczny bilet na okaziciela kosztuje 88 zł a imienny 65 (ceny biletów normalnych) :) różnica jest znaczna ;)
A w sumie czy bilety na okaziciela w ogole są ulgowe? bo w koncu okaziciel moze byc w roznym wieku :P[/quote:a81da31bc0]

No dla nas te ceny należy podzielić przez 2, bo przecież mamy ulgę 50%. I odpowiednio jeżeli doładowuje się KomKartę na dłuższy okres to ceny są jeszcze niższe.

luk2613 tu masz cennik: http://www.mpk.poznan.pl/bilety.html
Źródło: student1.ue.poznan.pl/forum/viewtopic.php?t=1919


Temat: Wojna z prywatnymi przewoźnikami
" />Postulować ???? do kogo????
Proszę wskazać jakie linie , kierunki same ogólniki a propo może przeprowadziłeś jakieś badania (potrzeby mieszkańców) chętnie je poznam.
Ze swojej strony wiem , że takie badania swego czasu prowadziła Politechnika Gdańska - KT dla komunikacji miejskiej w Słupsku. Politechnika Warszawska badania prowadziła dla M. Poznania i dzięki temu można było zrewolucjonizować cały układ tras i metody poboru opłat za przejazdy.
Jednocześnie chciałbym przypomnieć o fakcie , że jak wprowadzono eksperymentalnie linie uzupełniające w Olsztynie (komercyjne) podniósł się wielki krzyk i oburzenie (i prasa prawicowa taka jak GW za taką się uważa komentowała to bardzo ostro) jak to powstają linie mpk na których nie są respektowane ulgi??
Jeszcze raz proszę nie mylić pojęć dotacja z refundacją
Pozostaje z szacunkiem
Źródło: ww.orientacja.pl/viewtopic.php?t=980


Temat: Droższy normalny, tańsza sieciówka [DW]
Drożej w MPK [KL]


LUBLIN SZYKUJE SIĘ PODWYŻKA CEN BILETÓW NORMALNYCH

Magistrat przygotowuje nowy cennik dla MPK. Jednocześnie spółka kończy stosowaną od wielu miesięcy ulgę. Głosowanie nowych cen biletów podczas sesji Rady Miasta Lublin zaplanowano na maj. W cenniku są bilety okresowe na dwie linie i bilety czasowe. Prawo do ulgi gminnej ma być rozszerzone na doktorantów, ale tylko stacjonarnych.

Generalnie, nowy cennik opłat przygotowany przez miejskich urzędników zakłada podwyżkę cen biletów normalnych, przy jednoczesnym obniżeniu cen za bilety ulgowe. W regulacji wyraźnie widać faworyzowanie biletów 30-dniowych, ulgowych.
Lubelscy radni zajmą się nowym cennikiem przejazdów w przyszłym miesiącu. Przyjęcie projektu uchwały w tej sprawie zbiega się z zakończeniem czasu trwania tzw. promocyjnego cennika MPK. Spółka przez szereg miesięcy utrzymywała niższe ceny biletów normalnych i gminnych niż te, które uchwalili radni.
Przygotowywane zmiany w cenniku przewidują rozszerzenie grupy osób uprawnionych do ulgowych przejazdów o doktorantów lubelskich uczelni. Starania tej grupy poparł Marcin Nowak, radny PO, który jeszcze na początku roku wystosował do prezydenta Adama Wasilewskiego interpelację w sprawie doktoranckich ulg.
– Chodzi o stworzenie przywileju, ale moim zdaniem jest on potrzebny miastu – dodaje Marcin Nowak. – Jest to sprawa istotna, bo dotyczy części miejskiej oferty wpływającej na zatrzymanie absolwentów i spożytkowanie ich potencjału naukowego oraz zawodowego dla rozwoju Lublina.
Ulgę doktorancką mają m.in. Warszawa i Rzeszów, wprowadzają ją także Kraków i Poznań. MOUL


KTO JEŹDZI ULGOWO?

Z ubiegłorocznego raportu krakowskiego oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP wynika, że połowa pasażerów komunikacji miejskiej to studenci, korzystający z ulgi ustawowej. Około 16,9 procenta ogólnej liczby pasażerów jeździ za darmo. Pośród nich 64 proc. to ludzie, którym darmowy przejazd przysługuje z racji wieku. 14,2 proc. darmowych przejazdów to inwalidzi. Pozostali to pasażerowie z grupy honorowej, dzieci do lat 4 i pracownicy komunikacji. W efekcie 70 proc. pasażerów lubelskiej komunikacji nie płaci za normalny bilet przejazdu.
Źródło: ltek.cba.pl/viewtopic.php?t=839


Temat: Legitymacja PKP
Dziwne aby kolejarz płacił za bilet 100% ceny, jeśli w Polsce wiele firm prywatnych oraz instytucji państwowych wykupuje pracownikom świadczenia przejazdowe i nie ma w tym nic dziwnego. Co do innych branż to np. pracownicy PKS i ich rodziny mają 100% zniżki (przykład PPKS Piła), komunikacja miejska MPK w Poznaniu 100% zniżki dla rodziny pracownika, tylko na kolei robi się wielkie ale. Każdy zakład pracy ma inne świadczenia, na kolei zniżki na przejazd, policjantowi w służbie stałej przysługuje prawo do lokalu mieszkalnego w miejscowości, w której pełni służbę, lub w miejscowości pobliskiej, z uwzględnieniem liczby członków rodziny oraz ich uprawnień wynikających z przepisów odrębnych, w biurach podróży rodzina pracownika dostaje wycieczkę, w piekarni dostają pieczywo, browary oferują bogate świadczenia socjalne takie jak dopłaty do krajowych i zagranicznych wczasów oraz kolonii dla dzieci czy dofinansowanie biletów np. na mecze ligi piłkarskiej czy na seanse kinowe, spektakle teatralne. Uczelnie wykupują dla wykładowców ulgi przejazdowe PKP w wysokości 50% w klasie dowolnej nie mówiąc już o posłach senatorach i całej otoczce administracyjnej, itp. itd. w małym skrócie. Oczywiście nie każdy pracuje w takich firmach ale to inna sprawa. Wiele firm aby przyciągnąć dziś pracownika oferuje mu różne bonusy, za granicą to normalność, w Polsce nadal potęguje przeświadczenie że trzeba pracować za 1000 zł bez świadczeń socjalnych. Czytając niektórych kolejarzy (nie jestem powiązany z żadną spółką kolejową i w żadnej nie pracuje) raz robią z świadczeń przejazdowych wielki dramat jakby dostali kukułcze jajo, zachowując się jak burżuje, którzy zarabiają po 10 tys. na których wszystko stać. Kiedy próbuje się ograniczać ulgi przejazdowe znowu marudzą że ich wtedy nie stać, wywołując tylko niepotrzebnie zamieszanie i negatywne opinie o kolejarzach że żerują na społeczeństwie. Chyba że są starymi kawalerami nie mających rodziny na utrzymaniu (za te pieniądze mogą używać sobie życia i mądrować się z tych co mają rodziny że ich nie stać na cały bilet), albo mają bogate kobiety które ich utrzymują.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=5479